Service & Support
Service
För hjälp med service av våra produkter hänvisar vi vänligen till maskin- och/eller redskapstillverkaren där du köpt din maskin (OEM, Original Equipment Manufacturer). I de fall där våra OEM eller deras distributörer anlitar oss för att utföra service och reparationer lämnas alltid ett kostnadsförslag innan arbetet påbörjas.
Vi garanterar att endast originalreservdelar används och att rotatorn funktionstestas samt nymålas innan returnering.
Support
För att hjälpa dig på bästa sätt besvarar vi frågor som berör våra produkter. Exempelvis:
• Identifiering av modell
• Reservdelsbehov
• Produktbehov
• Återförsäljare av produkter
• Dokumentation
Kontakta vår gemensamma e-post för snabbaste hantering: rotator@indexator.com
Reklamationer
Vi säljer våra produkter framförallt till maskin-, kran- och griptillverkare över hela världen (OEM). På vissa marknader levererar vi även till fristående distributörer.
Våra garantier är en del av affären mellan oss och våra OEM alternativt distributörer.
I händelse av fel på din Indexatorprodukt ber vi dig vänligen kontakta ditt inköpsställe för reklamationsbedömning.
Indexator Service School
Indexator Service School är vårt utbildningsprogram för OEM och distributörer. Utbildningens målsättning är att öka kvalitén på service och reparationer av våra produkter. Den kan genomföras på plats i Indexator Rotator Systems lokaler eller hos dig som OEM eller distributör.
Tack vare Indexator Service School finns det redan idag ett flertal OEM och distributörer som kan erbjuda förstklassig service av Indexators produkter. Och antalet ökar varje år.
Efter genomförd godkänd utbildning får varje deltagare ett diplom som visar vilka produkter de examinerats för.
I utbildningen ingår både teori, praktik och praktiskt slutprov.
För mer information, kontakta: