Kvalitetspolicy
Nöjda kunder
Vi ska ständigt sträva efter att uppfylla och helst överträffa våra kunders behov, krav och förväntningar. Med kunder avser vi både interna och externa kunder, samt övriga betydelsefulla intressenter. Våra produkter och vårt agerande ska ge kunden en tydlig upplevelse av att vi levererar våra löften Precision, Engagemang och Mervärde. Produktsäkerhet är för oss av allra högsta betydelse.
Fokus på våra processer
Nöjda kunder uppnår vi så effektivt som möjligt genom att ha kontroll över våra viktigaste processer, från kundbehov till kundtillfredsställelse. Detta innebär för oss att vi har ett tydligt processägarskap och att vi styr processerna mot uppsatta mål. Vi arbetar dessutom aktivt med att ständigt förbättra processernas prestanda, korta deras ledtider och minska deras variation.
Ständiga förbättringar
För att vi ska utvecklas i snabbare takt än våra konkurrenter, samt öka vår lönsamhet och förbättra vårt kassaflöde, måste vi ständigt förbättra vårt kvalitetsledningssystem. Alla på Indexator bidrar till att vi uppnår detta genom att jobba med ständiga förbättringar av sitt eget, gruppens och företagets arbete.
Kvalitet – en del av vår vardag
På Indexator är kvalitet allas ansvar och en naturlig del i vårt dagliga arbete. Detta innebär bl.a. att vi tillämpar principerna ”Rätt från mig” och ”Rätt i tid” och att vi beaktar kvaliteten i varje beslut i enlighet med våra prioriteringar i Indexators strategiska kompass.