Ny VD i Indexator

13 februari 2020

Gunnar Bålfors lämnar befattningen som VD i Indexator Rotator Systems AB.

- ”Efter drygt 25 år i befattningar som exportsäljare, marknadschef och sedan maj 2012 VD, är det nu dags att ge mer tid för familj och andra intressen som fått stå tillbaka under årens lopp. Läget är rätt att göra detta efter en flerårig period av hög tillväxt och aktiva satsningar på nya produktionsresurser samt produkt- och marknadsutveckling. Företaget går nu in i en fortsatt utvecklingsfas med Lifco som aktiva ägare vilket innebär att tiden är rätt för en ny VD att ta över” säger Gunnar Bålfors.

Indexator Rotator Systems AB ägs sedan januari 2019 av Lifco AB. Indexators styrelseordförande Josef Alenius går in som ny VD med omedelbar verkan. Gunnar Bålfors kommer att stå till företagets förfogande under en tid framåt.

- ”Jag vill från Lifco´s sida tacka Gunnar Bålfors för en mycket bra insats och vi kan konstatera att Indexator idag är världsledande inom rotatorlösningar. Jag ser mycket fram emot att jobba med Indexators organisation och ytterligare stärka bolaget inför framtida utmaningar”, säger Josef Alenius.

Om Lifco
Lifco erbjuder en säker hamn för små och medelstora företag. Lifcos affärsidé är att förvärva och utveckla marknadsledande nischföretag med potential att leverera hållbar vinsttillväxt och robusta kassaflöden. Lifco styrs av en tydlig filosofi som innebär att företaget har en långsiktig syn på sina innehav, fokus på lönsamhet och en starkt decentraliserad organisation. Koncernen har tre affärsområden: Dental, Demolition & Tools och Systems Solutions. I slutet av 2019 bestod Lifco-gruppen av 164 operativa företag i 30 länder. 2019 rapporterade Lifco en EBITA-marginal på 18,2 procent på en nettoomsättning på 13,9 miljarder SEK. www.lifco.se

Indexators strategiska kompass

Indexator Rotator Systems AB har en företagsfilosofi som är en gemensam bild av hur vår verksamhet ska bedrivas.

Läs vår strategiska kompass här

Service & Support

Vi finns till för dig för att du skall få svar på alla slags frågor som omfattar våra produkter.

Service & support

Utökat K100-program

K100 är en serie svivlar som bygger på en unik kombination av beprövad teknik och stor flexibilitet.

Läs mer här